Hai uns meses o case medio século da cooperativa Virxe dás
Viñas sufriu un repentino empuxón. Unha das súas criaturas, o Rua, apareceu con
90 puntos sobre 100 na prestixiosa guía Parker, chamada a pontificar sobre a
sempre complexa división entre viños bos e prescindibles.
O feito diferenciador era que o citado caldo da adega
valdeorresa se lanzaba á fama cun prezo case tan irrisorio como 1,90 euros a
botella. "A valoración da guía supuxo que un traballo que tiñamos para dez
anos o adiantamos a cinco", recorda Julio Ricarte, director de Virxe dás
Viñas. En resumo: a produción anda nas 450.000 botellas. A lombeirada de
popularidade axudou "a que a xente coñeza nosos viños, aínda que nos non
traballamos para ningún tipo de guía, senón para o consumidor final",
advirte Ricarte.
Ademais do recoñecido Rua, a cooperativa ten outras marcas
como Marquesiño e Pingadelo, con prezos que van dende 1,90 a 22 euros. Con esas
divisas quere seguir gañando cota de mercado, sobre todo no estranxeiro. En
Galicia e o resto de comunidades os viños da adega da Rúa son coñecidos
razoablemente e o crecemento ten que chegar da internacionalización. Países de
gustos tan dispares como Alemaña, Inglaterra, Xapón, China ou Estados Unidos
reciben xa notables cantidades de viño desta cooperativa. De cada cen litros
véndense fóra xa vinte, unha cifra a bater. Xullo Ricarte Mateu avanza que
"alcanzar o 25% de exportación é noso obxectivo", unha porcentaxe que
esperan alcanzar á volta de dous anos.
A empresa puido experimentar en carne propia que exportar
non é doado. O director matiza que é complicado e lento porque a estrutura que
temos non nos permite chegar directamente a eses mercados, temos que ir gañando
clientes a través da nosa presenza en feiras". Por outra parte, os mercados
receptores "estudan moi ben o produto antes de compralo e hai que esperar
como mínimo entre catro e seis anos para ver se calla. Mellorar os indicadores
de exportación é o reto principal pero, en momentos tan complicados como o
actual, "tamén queremos consolidarnos moito máis no mercado nacional e
exterior", di o director de Virxe dás Viñas. Apuntalar esa posición
dependerá do seu propósito de facer "viños cada vez máis selectos, con
viñedos que van dar viños de calidade media alta," segundo Ricarte.