lunes, 10 de diciembre de 2012

Beatriz Mato destaca a solvencia das Cooperativas pese a crise

A conselleira de Traballo e Benestar, Beatriz Mato, destacou a "solvencia", malia a crise económica, do cooperativismo, fórmula que creceu en Galicia "en máis de 3.000" no que vai de lexislatura, ata sumar máis de "1.100 cooperativas activas".


Así o destacou en declaracións aos xornalistas tras presidir o pleno do Conselo Galego de Cooperativas, no que a Xunta e as asociacións de cooperativas trazaron as accións que levarán a cabo en 2012, Ano Internacional das Cooperativas, para "promover e resaltar" esta fórmula empresarial.

Neste sentido, o titular de Traballo e Benestar sinalou que o Goberno galego "está a apostar especialmente" por este modelo "na actual lexislatura" debido ao "bo comportamento" que mostra "malia a conxuntura económica" ao "garantir un desenvolvemento sostible e xerar un emprego de calidade".

"Dende a nosa chegada ao Goberno galego os compromisos van máis alá das palabras", destacou Beatriz Mato antes de recordar que, no que vai de mandato, "se investiron máis de 16 millóns que serviron para crear máis de 3.000 novos socios en cooperativas".

Destes novos socios, case a metade - -1.459-- están agrupados nun total de 48 cooperativas que foron creadas no pasado exercicio, conforme detallou Traballo e Benestar.

Supoñen máis do 2% de ocupados galegos e presentan un volume de facturación de 2.435.000 euros.

Verghese Kurien, revolucionario do lácteo

Verghese Kurien, coñecido como O leiteiro de India, foi o pai da revolución branca, que transformou o país asiático no primeiro país produtor de leite e que mellorou a vida de millóns de granxeiros. Morreu o domingo pasado aos 90 anos.

Durante máis de 50 anos estivo á fronte da Federación de Mercadólogos de Cooperativas de Leite de Gujarat, que comercializa produtos lácteos co nome de Amul, a marca máis coñecida no país e que plantou cara a multinacionais como Nestlé.

A cooperativa, recoñecida como unha das máis exitosas no mundo, é propiedade de máis de tres millóns de pequenos granxeiros en case 16.000 aldeas indias. Exportan a 37 países leite en po, queixo fresco e manteiga clarificada, entre outros produtos. O empresario foi clave para facer leite en po procedente do búfalo, que en India goza de gran popularidade.

Kurien creou unha empresa libre e democrática que é un modelo de desenvolvemento rural, din os analistas. A campaña de publicidade de Amul é unha das máis controvertidas de India e durou máis de 50 anos. No anuncio, a nena Amul comenta agudamente os temas máis quentes da actualidade do país asiático.


Kurien naceu no Estado de Kerala, ao sur de India, en 1921. Enxeñeiro mecánico de profesión, especializouse na enxeñaría de lácteos. Foi subvencionado polo Goberno para estudar un máster na Universidade de Michigan (EUA), e cando volveu foi contratado nunha empresa gobernamental da cidade de Anand, no Estado de Gujarat. Tempo despois deixou este emprego, cando se lle propuxo poñer en marcha unha planta de procesamento de lácteos, que foi a semente de Amul e que transformou a Anand no centro da revolución branca. Kurien tamén estivo á fronte do Consello Nacional de Desenvolvemento de Lácteos, unha iniciativa do Goberno para replicar o modelo de cooperativa en todo o país.