martes, 19 de marzo de 2013

Pósitos de Muros-Noia sentan as bases para centralizar as vendas mediante a creación dunha cooperativa


A delicada situación pola que atravesa o sector pesqueiro obriga a buscar alternativas para revalorizar os prezos do produto e, precisamente, niso traballan dende hai tempo confrarías de Muros e Noia, co respaldo do Grupo de Acción Costeira 4 (GAC 4). Os pósitos sentaron as bases para centralizar as vendas mediante a creación dunha plataforma on-line, unha experiencia piloto que arrancará coa comercialización do polbo.

A iniciativa de concentrar as poxas comezou a xerarse tras a realización dun estudo sobre a viabilidade do sector pesqueiro encargado polo GAC 4. No informe suxeríase, segundo indicou a xerente, Manuela Oviedo, a creación dunha cooperativa de vendas.

A poxa por Internet

Tras estudar o documento, as confrarías coincidiron en que un bo produto para arrancar é o polbo porque é unha especie común e abundante en lonxas como as de Muros, Porto do Son e Lira, así como noutras da Costa dá Morte. A idea foi moi ben recibida polos armadores muradanos e lirenses, que inmediatamente deron o visto e prace. Aínda que polo de agora non ratificaron o acordo para que a plataforma de vendas comece a funcionar, os patróns maiores de Porto do Son, Tomás Fajardo, e Portosín, Eduardo Carreño, expresaron onte o seu apoio. O sonense Tomás Fajardo afirmou: «Trasladarase a proposta á xunta xeral, pero todo ou que sexamellorar é positivo».

Carreño asegurou que «o futuro do sector pasa por centralizar ás vendas. Na nosa confraría o polbo non é significativo, pero non futuro pódese facer con outras especies do cerco».

As poxas de cefalópodo realizaranse na lonxa de Muros e, segundo indicaron fontes da confraría de Lira, cada pósito participante recibirá unha porcentaxe en función das vendas dos seus barcos.

Non obstante, non será necesario que todas as embarcacións trasladen as súas capturas á rula muradana. Abondará con que cada unha notifique os quilogramos que ten e as características da mercadoría para poder clasificala.

Os datos transmitiranse a unha plataforma de Internet á que terán acceso os compradores, que tampouco terán necesidade de acudir á lonxa. Abondará con que puxen polos quilos. A idea é que ao concentrar as capturas haxa máis compradores e se revalorice o prezo.

Se se suman máis entidades, o GAC di que a plataforma pode empezar a funcionar no primeiro semestre do ano.


No hay comentarios: