jueves, 13 de diciembre de 2012

Sector agrario español únese para comprar a través de grupos cooperativos


Vender de forma organizada fronte aos grandes grupos da industria e a distribución e comprar conxuntamente os medios de produción son hoxe os dous retos máis importantes do sector agrario español. A comercialización dos produtos do campo mantense en mans de cada unha das cooperativas, pero o segundo reto téñeno practicamente resolto os máis de 17.000 profesionais do sector agrario, especialmente gandeiros da cornixa cantábrica, a través da Central de Compras Delagro.

Delagro nace da fusión de tres grupos cooperativos de segundo grao en funcionamento dende hai unha década: a Central Cooperativa (Ceecoop) en Galicia, o Centro Intercooperativo del Campo (Cica) en Asturias e os Servizos Gandeiros de Cantabria (Sergacan), que aglutinan case un centenar de cooperativas de base. "Somos a central de compras para o sector agrario máis importante de toda a zona norte e mantemos contactos con grupos doutras zonas na filosofía de que debería existir unha gran central de compras para o sector agrario en todo o mundo cooperativo", sinala Carlos Castro, responsable do grupo.

Central Cooperativa (Ceecoop) en Galicia, o Centro Intercooperativo del Campo (Cica) en Asturias e os Servizos Gandeiros de Cantabria (Sergacan) conforman a Central de Compras Delagro.

Delagro ofrece subministracións a 17.000 socios, dous que 13.000 son profesionais. Hai un claro predominio de gandeiros, pero tamén de agricultores produtores de viño e hortalizas. Os números dan a idea dá magnitude do negocio. Os socios do grupo teñen en activo 275.000 animais de vacún de leite, 40.000 animais de vacún de carne, ademais de gando porcino e avicultura. Os seus viticultores producen seis millóns de litros de viño en Rías Baixas cos grupos Martín Códax, Conde Albarei e Vitivinícola Arousana. Non sector hortícola áchanse integradas ás cooperativas Domingo Val, Horsal e Hortomia.

Entre os medios de produción máis importantes que compra Delagro áchanse os pensos, con 500.000 toneladas de materias primas por valor de case 100 millóns de euros. En fertilizantes manexa unhas 26.000 toneladas anuais. Ademais, tamén compra produtos farmacolóxicos, sementes, fitosanitarios ou combustible. O custo do traballo administrativo elévase ao 0,8% do valor da súa actividade.

Esta centralización da política de compras supón un aforro importante para os socios. Non obstante, considérase que o efecto de Delagro no conxunto do sector agrario na cornixa cantábrica é moi superior en canto supón a referencia dos prezos que se van aplicar a outros agricultores e gandeiros que non se achen integrados na cooperativa.

Xunto á actuación como central de compras, Delagro puxo en marcha unha segunda iniciativa para a constitución dunha rede de tendas con todos os produtos que utilizan agricultores e gandeiros para a súa actividade profesional, que van dende produtos a útiles de traballo, roupa, etcétera. A primeira destas tendas inaugurouse hai uns meses baixo a marca Merca Rural, na cooperativa leiteira Feiraco, en Galicia.



No hay comentarios: